Kadry dla GospodarkiUniwersytet Ekonomiczny w PoznaniuUrząd Statystyczny w Poznaniu

Opis

Kamil Kukułka, ERGO ARENA, Hala Gdańsk-Sopot, Sp. z o.o., Doradca Zarządu ds. komercjalizacji
Naming right w Polsce na przykładach Ergo Arena, Atlas Arena oraz PGE Arena
12.06.2013
O prelekcji:
Wykład poświęcony jest problematyce wyceny i sprzedaży praw marketingowych. W szczególności zdefiniowano pojęcie naming right jako sprzedaż praw do nazwy obiektów sportowych i rozrywkowych. Przedstawiono korzyści wynikające ze sprzedaży praw do nazwy obiektów, takie jak uzyskanie przez obiekt marki, standardy narzucane przez sponsora dotyczące troski o markę i identyfikację wizualną obiektu, budowanie wizerunku czy transfer emocji. Wskazano także na korzyści dla biznesu ze sponsoringu tytularnego. Przedstawiono polskie przykłady projektów z zakresu naming right, takie jak Winiary Arena, BGŻ Arena, Dialog Arena, Atlas Arena, PGE Arena czy Ergo Arena. Omówiono wzorcowy przykład projektu naming right, jakim zdaniem prelegenta jest Ergo Arena. Wspomniano też o różnych kontrowersjach związanych z projektami sprzedaży praw do nazw obiektów sportowych i rozrywkowych. Całość oparto na praktycznych przykładach.
O prelegencie:
Kamil Kukułka jest absolwentem specjalności handel i marketing na Uniwersytecie Ekonomicznym w Poznaniu. Jest założycielem agencji Sport Innovation, od 2006 roku realizuje projekty z zakresu marketingu sportowego i sponsoringu. Jako konsultant specjalizuje się w tworzeniu strategii marketingowych, w badaniach efektywności działań oraz w wycenach wartości praw. Wcześniej zarządzał polskim oddziałem organizacji AIESEC w roli Prezydenta Komitetu Narodowego, przez wiele lat aktywnie działając na arenie międzynarodowej.

Projekt Kadry dla Gospodarki współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego

 

 

© 2010 Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu | site credits