Kadry dla GospodarkiUniwersytet Ekonomiczny w PoznaniuUrząd Statystyczny w Poznaniu

Opis

Pedro Martinho, Grupa Eurocash, Członek Zarządu

Retailing in Poland - case of the Eurocash Group

29.10.2014

O prelekcji:

Wykład poświęcony jest handlowi detalicznemu w Polsce. W szczególności przedstawiono podstawowe dane dotyczące Grupy Eurocash, jej obrotów, udziałów w rynku w Polsce, jednostek biznesowych, segmentów, w których działa grupa, marek i konkurentów. Podkreślono, że przyszłością handlu detalicznego jest mały tradycyjny sklep, ponieważ odpowiada na potrzeby konsumentów. Kompleksowo omówiono przyczyny tej konstatacji, wskazując na globalny trend w tym zakresie, jak również na strukturę rynku handlu detalicznego w Polsce. Wyjaśniono, na czym polega unikalność Polski w Europie w tym zakresie. Omówiono kwestię rentowności małego tradycyjnego sklepu w porównaniu do hipermarketu, jak również oceny rentowności w handlu detalicznym w odniesieniu do powierzchni, zapasów i zatrudnienia. Wyjaśniono, jak oceniany jest handel detaliczny przez konsumentów, na jakich przesłankach ta ocena się opiera (5P). W tym kontekście przedstawiono portfel jednostek biznesowych Grupy Eurocash. W dalszej części wykładu omówiono perspektywy kariery w sektorze handlu detalicznego. Całość zobrazowano ciekawymi przykładami z praktyki gospodarczej. Część wykładu miała charakter dyskusji.

O prelegencie:

Pedro Martinho ukończył zarządzanie w biznesie na Uniwersytecie Lizbońskim ISCTE. W 1997 roku przyjechał do Polski, gdzie do 2001 roku był zatrudniony w Jeronimo Martins Dystrybucja. W roku 2002 pracował w firmie telekomunikacyjnej Oniway Portugalia jako Dyrektor Sprzedaży, a w roku 2003 dołączył do firmy ICA Ahold Baltics jako dyrektor zakupów krajów nadbałtyckich. W 2003 roku wrócił do Polski. Obecnie jest członkiem zarządu Eurocash SA.

Projekt Kadry dla Gospodarki współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego

 

 

© 2010 Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu | site credits